Zgodnie z harmonogramem projektu InCyT odbyło się kolejne spotkanie zespołu projektowego. Tym razem skupiliśmy się na wybranych problemach związanych z modelowaniem efektywnych ram szkoleniowych z zakresu cyberbezpieczeństwa dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jest kilka ważnych kwestii, które należy wziąć pod uwagę analizując różne ramy, ale wydaje się, że zasada oparta na założeniu, że „edukacja i szkolenia muszą być interaktywne, nakierowane, merytoryczne i bezpośrednio związane z użytkownikiem” jest najlepsza. Zaangażowanie i motywacja użytkowników to dwa najważniejsze czynniki, które gwarantują sukces w edukacji i szkoleniach z zakresu cyberbezpieczeństwa. Co należy zrobić, aby zagwarantować te dwa czynniki w przypadku MŚP?
Zespół projektowy omówił te wyzwania i postanowił przygotować tabele mapujące umiejętności i kompetencje odpowiednie dla 4 różnych głównych zidentyfikowanych kategorii: umiejętności techniczne, umiejętności nietechniczne (umiejętności miękkie), umiejętności wdrożeniowe i umiejętności menedżerskie. Wprowadzone zostaną również odpowiednie metody zbierania informacji zwrotnej od uczestników.