Strona: Analysis of the Impact of Gamification on Learning Efficiency on the Example of a Mobile Application / Zakład Systemów Złożonych

Analysis of the Impact of Gamification on Learning Efficiency on the Example of a Mobile Application

2022-02-02
, red.  Bartosz Kowal
Logo ZSZ

Nowy tom czasopisma Journal of Education, Technology and Computer Science (20 pkt. MNiSW) przynosi artykuł współautorstwa dr inż. P. Dymora oraz dr inż. M. Mazurka.

Dymora, P., Mazurek, M., Gołda, W. (2021). Analysis of the Impact of Gamification on Learning Efficiency on the Example of a Mobile Application. 2021. 10.15584/jetacomps.2021.2.18. 

Abstrakt

Artykuł analizuje wpływ grywalizacji na efektywność procesu uczenia się z wykorzystaniem autorskiej aplikacji mobilnej. Metody grywalizacji i oceny grywalizacji przyciągają coraz większą uwagę zarówno badaczy, jak i praktyków. Przedstawiamy wpływ nauki zasad i regulaminu piłki ręcznej na przyszłych sędziów piłki ręcznej oraz osoby ze środowiska piłki ręcznej (zawodnicy, aktywiści, sympatycy) z wdrożonej aplikacji mobilnej w porównaniu z metodą tradycyjną tj. z książek czy regulaminów. Wyniki testu wiedzy dla użytkowników aplikacji były znacznie lepsze niż tradycyjna edukacja. Analiza wykazała, że ​​w pierwszym teście użytkownicy korzystający z aplikacji i tradycyjnej nauki osiągnęli te same wyniki (52%). Natomiast w drugim teście użytkownicy korzystający z aplikacji osiągnęli 73% w porównaniu z grupą niekorzystającą z aplikacji (59%). Taki wynik może wskazywać, że nauka z aplikacji ma dobry wpływ na użytkownika. Przyjęcie grywalizacji w uczeniu się i nauczaniu jest bardzo popularne i stymuluje motywację uczniów, zaangażowanie i wpływ społeczny.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję