Nowy tom czasopisma Journal of Education, Technology and Computer Science (20 pkt. MNiSW) przynosi artykuł współautorstwa dr inż. P. Dymora oraz dr inż. M. Mazurka.
Dymora, P., Mazurek, M., Gołda, W. (2021). Analysis of the Impact of Gamification on Learning Efficiency on the Example of a Mobile Application. 2021. 10.15584/jetacomps.2021.2.18.
Abstrakt
Artykuł analizuje wpływ grywalizacji na efektywność procesu uczenia się z wykorzystaniem autorskiej aplikacji mobilnej. Metody grywalizacji i oceny grywalizacji przyciągają coraz większą uwagę zarówno badaczy, jak i praktyków. Przedstawiamy wpływ nauki zasad i regulaminu piłki ręcznej na przyszłych sędziów piłki ręcznej oraz osoby ze środowiska piłki ręcznej (zawodnicy, aktywiści, sympatycy) z wdrożonej aplikacji mobilnej w porównaniu z metodą tradycyjną tj. z książek czy regulaminów. Wyniki testu wiedzy dla użytkowników aplikacji były znacznie lepsze niż tradycyjna edukacja. Analiza wykazała, że w pierwszym teście użytkownicy korzystający z aplikacji i tradycyjnej nauki osiągnęli te same wyniki (52%). Natomiast w drugim teście użytkownicy korzystający z aplikacji osiągnęli 73% w porównaniu z grupą niekorzystającą z aplikacji (59%). Taki wynik może wskazywać, że nauka z aplikacji ma dobry wpływ na użytkownika. Przyjęcie grywalizacji w uczeniu się i nauczaniu jest bardzo popularne i stymuluje motywację uczniów, zaangażowanie i wpływ społeczny.