Podsumowanie projektu
W dniach 14 - 18 listopada 2022r. odbyło się podsumowanie projektu "Virtual Reality in vocational education" realizowanego w ramach programu Erasmus+. W projekt zaangażowane były następujące placówki edukacyjne:
- Gewerbliche und Hauswirtschaftliche Schule - Horb am Neckar, Niemcy (lider projektu)
- Strojarska Tehnička Škola - Osijek, Chorwacja
- Vilnius College of Technologies and Design - Wilno, Litwa
- IES Molí del Sol - Mislata, Hiszpania
- Politechnika Rzeszowska - Rzeszów, Polska
O projekcie
Celem projektu było zaprojektowanie, opracowanie i przygotowanie szkoleń dla uczniów szkół z zakresu obsługi maszyn w wirtualnej rzeczywistości. Zespół Politechniki Rzeszowskiej zaprezentował swój projekt jakim było szkolenie z zakresu obsługi maszyny CNC. Uczestnik szkolenia ma za zadanie odpowiednio przygotować maszynę dodając półfabrykat oraz dedykowane narzędzia aby móc uruchomić proces skrawania i obróbki materiału. Spotkanie prezentujące wyniki prac odbyło się w mieście Osijek w Chorwacji w placówce Partnera projektu (Strojarska Tehnička Škola). Politechnikę Rzeszowską reprezentowali twórcy projektu: mgr inż. Mateusz Salach wraz ze studentami: Hubert Wójcik i Arkadiusz Stęchły.
Projekt ERS+.MT.20.002 - "Virtual Reality in vocational education" realizowany jest przez Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa (Katedra Technologii Maszyn i Inżynierii Produkcji) przy współpracy z Zakładem Systemów Złożonych Wydziału Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Rzeszowskiej. Koordynatorem projektu jest dr hab. inż. Andrzej Dzierwa, prof. PRz