Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym artykułem pt. The effects of Virtual Reality technology application in the aircraft pilot training process opublikowanym w bazie IOPscience jako materiał po międzynarodowej konferencji "10th EASN Virtual Conference"
P. Dymora, B. Kowal, M. Mazurek, R. Śliwa, 2021 IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 1024 012099
Abstrakt:
W artykule skupiamy się na kilku problemach związanych z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości we wspieraniu procesu edukacyjnego. Głównym celem jest oszacowanie optymalnego czasu na ekspozycję wirtualnej rzeczywistości bez pojawienia się fizjologicznych problemów dla użytkownika, które miałyby wpływ na osiągnięcie efektów nauczania. Przedstawiony przykład aplikacji szkoleniowej w środowisku VR pokazuje skuteczność metod VR i ich możliwości w szkoleniu pilotów samolotów. Nauczanie z wykorzystaniem VR pozwoliło uzyskać średnio aż 90% poprawnych odpowiedzi, co w porównaniu z tradycyjnymi metodami przełożyło się na wzrost od 21 do 32,7% poprawnych odpowiedzi w porównaniu ze szkoleniem z wykorzystaniem VR. Badania potwierdziły, że krytycznym wyzwaniem w kontekście szerszego wykorzystania VR w obszarze edukacji jest odpowiednie dostosowanie materiałów i treści dydaktycznych do wymagań technologii.
Artykuł jest dostępny w wersji on-line na stronie:
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/1024/1/012099
Zachęcamy do lektury.