Zapraszamy do lektury publikacji przygotowanej wspólnie z zespołem studentów kierunku informatyka. Publikacja obejmuje wybrane zagadnienia zastosowań rozwiązań technologii VR w procesie dydaktyki w odniesieniu do układów cyfrowych. Artykuł jest związany z przygotowanym przez zespół pracowników Zakładu wraz ze studentami systemem prowadzenia zajęć przedmiotu Elementy Logiki i Arytmetyki Komputerów przy użyciu wirtualnej rzeczywistości, o czym informowaliśmy na stronie: https://zsz.prz.edu.pl/aktualnosci/eliaki-w-vr-221.html.
Abstrakt:
Obszary doświadczenia pozwalają na zdobywanie i utrwalanie zarówno posiadanej wiedzy, jak i umiejętności. Są to istotne czynniki w szkoleniu pracowników firm z obszaru Przemysłu 4.0. Jednym z obecnie dostępnych nowoczesnych narzędzi wykorzystywanych w procesie nauczania jest technologia wirtualnej rzeczywistości (VR). Technologia ta, ze względu na wysoki poziom zanurzenia i zaangażowania różnych zmysłów oraz konieczność skupienia się na wykonywanych czynnościach, pozwala rozwijać umiejętności rozwiązywania różnorodnych zadań i problemów. Rozbudowane środowisko VR umożliwia tworzenie wielorakich scenariuszy nauczania dostosowanych do potrzeb przemysłu. W artykule przedstawiono możliwości budowania scenariuszy szkoleniowych z zakresu technik cyfrowych. Opracowane i zaprezentowane przez autorów rozwiązanie programowe wykorzystuje elementy mechaniki gier komputerowych i ma na celu zapoznanie studentów z ideą układów cyfrowych, ich konstrukcją, logiczną implementacją i zastosowaniem. W artykule przedstawiono również porównanie cech różnych form kształcenia stosowanych w nauczaniu technik cyfrowych, a także porównanie tych form z punktu widzenia ucznia i jego percepcji.
Z artykułem można zapoznać się na stronie: