NIST’s National Initiative for Cybersecurity Education (NICE) wskazuje, że należy podjąć kluczowe kroki w celu zaradzenia niedoborowi „osób posiadających wiedzę, umiejętności i zdolności do wykonywania zadań wymaganych do pracy z cyberbezpieczeństwem”. Taka siła robocza będzie obejmować „role techniczne i nietechniczne, które są obsadzone przez kompetentnych i doświadczonych ludzi”. Ogólnie rzecz biorąc, trudno jest stworzyć zespoły robocze z tymi interdyscyplinarnymi umiejętnościami i rozwiązać problem komunikacji między edukatorami, badaczami i osobami korzystającymi z technologii informacyjnych. Konieczna jest współpraca i komunikacja między tymi grupami. Jednym z problemów jest to, że firmy, zwłaszcza MŚP o mniejszych zasobach, potrzebują pomocy w ocenieniu kompetencji i luk w umiejętnościach swoich pracowników, metod oceny istniejącej sytuacji, a także wykorzystania możliwości szkoleniowych w celu przekwalifikowania pracowników.
Projekt Interdisciplinary Cyber Training (InCyT) wdroży pewne rozwiązania w tym kontekście. Pierwszym celem jest opracowanie ram, które zapewniają mechanizmy dla szkolnictwa technicznego i zawodowego (VET) oraz firmom do opisywania różnych istniejących luk w bezpieczeństwie cybernetycznym w odniesieniu do profesjonalistów i amatorów w celu unikania cyberataków i pomocy w poprawie aktualnej sytuacji.
Biorąc pod uwagę zalety interdyscyplinarnych programów szkoleniowych i mentoringowych, szczególnie w obszarze cyberbezpieczeństwa, projekt opracuje i przetestuje cyfrowe interdyscyplinarne programy szkoleniowe wspierane e-mentoringiem dla MŚP i dostosuje je do wymagań szkolnictwa technicznego i zawodowego.
Numer projektu: 2021-1-DE02-KA220-VET-000034737
Data rozpoczęcia: 01.11.2021
Data zakończenia: 31.10.2023
Koordynator projektu: WESTFALISCHE HOCHSCHULE GELSENKIRCHEN, BOCHOLT, RECKLINGHAUSEN, NIEMCY
Partnerzy:
PAYDAŞ EĞİTİM KÜLTÜR VE SANAT DERNEĞİ, TURCJA
SC IPA SA, RUMUNIA
EUROPEAN TRAINING CENTER COPENHAGEN, DANIA
MAG S.R.L., WŁOCHY
POLITECHNIKA RZESZOWSKA IM IGNACEGO ŁUKASIEWICZA PRZ, POLSKA
FACHHOCHSCHULE ST POELTEN GMBH, AUSTRIA
Ze strony Politechniki Rzeszowskiej w realizację projektu będą zaangażowani pracownicy Zakładu Systemów Złożonych: dr hab. inż. Dominik Strzałka, prof. PRz, dr inż. Mirosław Mazurek, dr inż. Paweł Dymora, mgr inż. Bartosz Kowal.
Więcej szczegółów na stronie: