W wyniku współpracy konsorcjantów w składzie:
- Gestionet Multimedia, S.L. Spain (www.gestionet.net),
- Innomate Ldt. Türkiye (www.innomate.com),
- Epralima – Escola Profissional Do Alto Lima – Cooperativa de Interesse Publico E Responsabilidade Limitada, Portugal (www.epralima.com),
- UD'ANET SRL Italy (www.udanet.eu),
- Politechnika Rzeszowska Poland (www.prz.edu.pl) - Zakład Systemów Złożonych WEiI,
- UC Limburg, Belgium (www.ucll.be),
w ramach ogłoszonego przez KE konkursu dla program KA220-VET - Cooperation partnerships in vocational education and training, uzyskano dofinansowanie w wysokości 250 000 € (udział PRz 37 700 €) na realizację projektu: AI-based Cybersecurity Training with Gamification Techniques (AICY).
Realizując projekt, konsorcjum chce rozwijać umiejętności ICT, które odgrywają ważne miejsce w edukacji szkolnictwa zawodowego, poprzez szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa. W ten sposób programy nauczania wspierające transformację cyfrową i zgodne z umiejętnościami zawodowymi zostaną opracowane zgodnie z celami Komisji Europejskiej DigCompEdu, Digital Action Edu.Plan i Digital Compass. Celem projektu AICY jest opracowanie materiałów szkoleniowych w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego wspieranych przez sztuczną inteligencję dla kształcenia i szkolenia zawodowego zgodnie z celami UE.
Aby osiągnąć cele projektu, planowanych jest łącznie 5 pakietów prac:
- WP1 (Standard): Zarządzanie
- WP2- Moduły szkoleniowe dotyczące bezpieczeństwa cybernetycznego oparte na R1/AI
- WP3-R2/platforma samooceny (oparta na sztucznej inteligencji)
- WP4- Platforma R3/e-learningowa z grywalizacją
- WP5- Spotkania i konferencje
Wymierne rezultaty projektu:
- R1:Materiały dydaktyczne dotyczące cyberbezpieczeństwa opartego na sztucznej inteligencji
- R2: System samooceny
- R3: Platforma e-learningowa oparta na grywalizacji.
Niematerialne rezultaty projektu:
- Cyfrowe innowacje i transformacja w kształceniu zawodowym.
- Podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów w kształceniu zawodowym.
- Zwiększenie zainteresowania i świadomości w zakresie cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji.
- Zapewnienie dostosowania programu kształcenia zawodowego do kwalifikacji poszukiwanych na rynku pracy.